Background Circle Background Circle

Tanulságok 55,8 millió AI-alapú áttekintésből 590 millió keresés alapján

A Google szerint az AI-alapú áttekintéseknek (AIO-knak) 2025 első negyedévében havonta több mint 1,5 milliárd felhasználójuk volt. Ez a bolygó összes lakosának 18,3%-át, vagyis az összes internetfelhasználó 26,6%-át jelentené. Ez hatalmas elérési kör.

A hagyományos Ahrefs-stílushoz híven a valaha készült legnagyobb adatelemzést szerettem volna elvégezni az AIO-król, hogy lássam, mit tanulhatunk és oszthatunk meg a marketinges közösséggel. A legtöbb tanulmányhoz képest egy csavart téve bemutattam, hogyan viszonyulnak ezek az adatok a keresési lekérdezésekhez összességében.

Ráadásul megmutatom, hogyan nyerheted ki magad is a számokat, amikor frissített adatokra van szükséged.

Merüljünk el az adatokban.

Főbb tanulságok

Íme egy gyors áttekintés a legfontosabb tanulságokról:

  • Az AIO-k az összes kulcsszó 9,46%-ában jelennek meg asztali gépen, 16%-ában az Egyesült Államokban
  • Az AIO-k a Google-keresések 12,8%-ában vagy annál többször jelennek meg mennyiség szerint
  • Az 50 legnépszerűbb domain az összes említés 28,90%-át teszi ki
  • Az AIO-k a szokásosnál többet jelennek meg információs lekérdezések, hosszabb keresések és nagyobb keresési volumenű lekérdezések esetén
  • Az AIO-k a szokásosnál kevesebbet jelennek meg márkás lekérdezések, helyi lekérdezések és rövidebb keresések esetén
  • Az AIO-k többnyire nem monetizált kereséseknél jelennek meg

Az AIO-k minden eddiginél többet jelennek meg. 34,5%-kal csökkentik a kattintások számát. Ennek ellenére a legtöbb lekérdezés, amelyre megjelennek, információs lekérdezés, amelyre az emberek nem hirdetnek.

Legalábbis az AIO-k valószínűleg nem befolyásolják a Google eredményét. Kíváncsi vagyok, mennyire fogják befolyásolni a vállalatokat? A tartalmukba befektető vállalatok a legnagyobb valószínűséggel jelennek meg az AIO-k esetében is. Néhányan talán profitálhatnak is belőlük, de a túlnyomó többség, azt hiszem, forgalmat fog veszíteni. Majd meglátjuk, hogyan alakul.

Az AI-alapú áttekintések minden eddiginél többször jelennek meg

A Brand Radarban egy üres kereséssel megtekintheted hogy hány AIO-t láttunk az Ahrefs által a forgalmi becsléseink elkészítéséhez használt SERP-ekben. A vonaldiagram az időbeli trendet mutatja, beleértve a jelenlétük 2025 márciusi hatalmas növekedését is.

Az AIO-k az összes kulcsszó 9,46%-ánál jelennek meg, de még nincsenek teljesen bevezetve.

Az írás pillanatában ~55,8 millió AIO-nk van az asztali keresési eredményekből. Ez az organikus keresési forgalmi indexünk felépítéséhez használt 590 millió kulcsszóból áll, ami a teljes ~9,46%-a.

Az AIO-k az összes keresés 12,8%-ánál vagy annál többnél jelennek meg mennyiség szerint.

A lapon átválthatsz a Megjelenítések fülre, hogy megtekinthesd az AIO-kat mutató összes kifejezés teljes keresési mennyiségét, vagy azok teljes láthatóságát. 2025. június 15-i állapot szerint ez ~23 milliárd teljes mennyiség a ~180 milliárd havi keresésből az indexünkben. Az összes Google-keresés 12,8%-a mutat AIO-kat.

Az AIO-k a keresések ~12,5–16,5%-ában jelennek meg azokban az országokban, ahol bevezették őket

Az AIO-kat fokozatosan vezeti be a Google. Az országszintű adatokat a Brand Radar legördülő menüjében az ország megváltoztatásával tekintheted meg.

Az AIO-k az összes amerikai kulcsszó 16%-ában jelennek meg asztali gépen.

Az AIO-k a 156 millió keresési kifejezésből ~24,9 millióban jelennek meg az amerikai organikus keresési forgalmi indexünkben, ami az összes keresés ~16%-a.

Ezt a számot könnyen kiszámíthatod az egyes országokra a fenti említési adatokkal, és eloszthatod a Big Data oldal teljes számával. India 16,5%, Brazília 15,5%, Egyesült Királyság 12,5% stb.

Megjegyzés. Ha sok olyan országot látsz, ahol nincsenek mesterséges intelligencia elemek (AIO), az azért van, mert még nincsenek AIO-k, vagy nincsenek a kijelentkezett felhasználók számára.

A legtöbbször megjelenő webhelyek közé tartozik a Wikipédia, a Reddit és a Quora

A Brand Radar domainek fülén láthatod, hogy mely domaineket említik az AIO-kban az idők során. Hamarosan lesz egy szűrőnk erre, de jelenleg azokat a domaineket láthatod, amelyekben a legnagyobb az AIO-k aránya.

Az 50 legnépszerűbb domain az összes AIO említés 28,9%-át teszi ki.

Az AIO-kat a legnépszerűbb oldalak uralják. Bár sokan arról számolnak be, hogy az AIO-knak köszönhetően kevesebb kattintást kapnak, nem lennék meglepve, ha ezek közül az oldalak közül sok ténylegesen profitálna is belőlük.

Az 50 webhely kategóriái és az összes említésből való százalékos arányuk a következő:

  • Tudás és referencia – 4,4%
  • Egészségügy és orvostudomány – 5,8%
  • Kérdések és válaszok és közösségi beszélgetések – 5,9%
  • Videók és közösségi média – 3,4%
  • Kereső- és fordítóeszközök – 1,2%
  • Oktatás és tanulás – 1,3%
  • Hírek és média – 0,6%
  • E-kereskedelem és technológia – 1,1%
  • Állás és karrier – 0,4%
  • Regionális és helyi egészségügy – 0,4%

Az adathalmazt szűrheted, hogy jobban megfeleljen az iparágadnak. Ellenőrizd a domain füleket, hogy lásd, hogyan teljesítenek a versengő webhelyek. Például itt szűrtem a „weboldalkészítő” kifejezést tartalmazó kulcsszavakra vagy AI-áttekintésekre.

Ennek egy másik módja, ha a teljes adathalmazt használjuk, de a „Márkák, termékek vagy szolgáltatások említéseinek keresése” szűrőt használjuk. Írjunk be 1-et vagy 2-t, és használjuk a „További javaslatok” lehetőséget, hogy az AI segítségével néhány versengő vállalatot vagy terméket kapjunk meg.

A megosztási és elérési jelentések megadják a Share of Voicet (SoV) az említésekre és a megjelenítésekre vonatkozóan.

Az AIO-k a szokásosnál többször jelennek meg információs lekérdezések esetén

A Kulcsszóböngészőben üres keresést végezhetünk, és egy ország összes adatát megkaphatjuk. Ha a „SERP-funkciók” szerint szűrünk a „SERP” > „AI-áttekintés” lehetőségre, akkor láthatjuk az AIO-k teljes számát az adatainkban. Az írás idején az Egyesült Államokban ez az adat 24,8 millió.

Tovább szűrhetünk különböző adatpontok, például a szándék szerint, hogy további információkat lássunk arról, hogy milyen típusú kifejezésekben jelennek meg az AIO-k. Például a fenti keresésnél 24,3 millió információs szándékú kulcsszót kaptam az összes 24,8 millióból az Egyesült Államokban. Ez az összes 97,70%-a.

Ne feledd, hogy a kereséseknek több szándékuk is lehet. Íme egy lebontás a jelenlegi számokkal:

  • Információs: 97,70%
  • Navigációs: 1,23%
  • Kereskedelmi: 12,86%
  • Tranzakciós: 2,85%

Az AIO-k a szokásosnál többször jelennek meg a nem márkás kifejezések esetében

A Kulcsszóböngészőt a fent leírtak szerint szűrheted az összesített találatokra a SERP-en + márkás vagy nem márkás szándékokra. Az írás pillanatában a következő százalékos arányokat kaptam:

  • Márkás: 19,97%
  • Nem márkás: 80,03%

Az AI-alapú Áttekintések a szokásosnál ritkábban jelennek meg helyi lekérdezéseknél

A Kulcsszavak böngészőjét a fent leírtak szerint szűrheted a SERP és a helyi vagy nem helyi szándékok szerinti AIO-kra. Az írás pillanatában a következő százalékos értékeket kaptam:

  • Helyi: 6,85%
  • Nem helyi: 93,15%

Az AI Áttekintések a rövidebb keresésekre ritkábban, a hosszabbakra pedig gyakrabban jelennek meg

A Kulcsszavak böngészőjének szűrése AIO-kkal rendelkező SERP-ekre és a szószám szerinti szűrés érdekes történetet mutat. Az AIO-k nagyobb reprezentációt mutatnak hosszabb kereséseknél.

AIO-k KD szerint

A Kulcsszavak böngészőjét AIO-kkal rendelkező SERP-ekre szűrtem, és kulcsszónehézség (KD) szerint szűrtem. Úgy tűnik, hogy az AIO-k valószínűleg alacsonyabb KD-vel rendelkező kifejezéseknél jelennek meg, de ez elég normális az adathalmazban.

Az AIO-k a szokásosnál ritkábban jelennek meg nagyobb keresési volumenű lekérdezéseknél

A Kulcsszavak böngészőjét AIO-kkal rendelkező SERP-ekre szűrtem, és keresési volumen szerint szűrtem. Ez megdöbbentett. Arra számítottam, hogy az AIO-k felülreprezentáltak lesznek az alacsonyabb forgalmú lekérdezésekben.

Gyakran látok AIO-kat, amikor hosszú farok (longtail) lekérdezésekre keresek, különösen azokra, amelyekről úgy gondolom, hogy meglehetősen egyedi lekérdezések. Ez nem tükröződött az adatokban, azonban torzított lehet, mivel a keresési forgalmi indexünkben nem szerepeltetünk sok olyan lekérdezést, mint amilyeneket leírtam.

Az AIO-k többnyire nem monetizált kereséseknél jelennek meg

A Kulcsszóböngésző szűrése AIO-kkal rendelkező SERP-ekre, valamint a kattintásonkénti költség (CPC), szerinti szűrés enyhe torzítást mutat az alacsonyabb CPC-kifejezéseknél.

Ami még érdekesebb, hogy az AIO-kkal rendelkező keresések 71,67%-ában nem voltak CPC-adatok. Ez azt jelzi, hogy az AIO-keresések többsége egyáltalán nem volt monetizált. Nem csoda, hogy még senki sem látott hirdetéseket az AIO-kban. A Google-nak pénzt hozó kifejezések többségére nem jelennek meg.

Forrás: Ahrefs

Válaszolj Erre

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük