Background Circle Background Circle

Blog

Tanulságok 55,8 millió AI-alapú áttekintésből 590 millió keresés alapján

A Google szerint az AI-alapú áttekintéseknek (AIO-knak) 2025 első negyedévében havonta több mint 1,5 milliárd felhasználójuk volt. Ez a bolygó összes lakosának 18,3%-át, vagyis az összes internetfelhasználó 26,6%-át jelentené. Ez hatalmas elérési kör. A hagyományos Ahrefs-stílushoz híven a valaha készült legnagyobb adatelemzést szerettem volna elvégezni az AIO-król, hogy lássam, mit tanulhatunk és oszthatunk meg a […]

Esettanulmány: 6 tanulság a ChatGPT forgalom konverziójáról

Egy ügyfél valós adatait elemeztük, és egy erőteljes jelet fedeztünk fel: a mesterséges intelligencia által hozott látogatók sokkal nagyobb arányban konvertálnak, mint a hagyományos organikus keresésből érkezők. Miért? Erősebb szándék. A felhasználók nem csak felületesen böngésznek, hanem céltudatosan érkeznek. A mesterséges intelligencia által generált forgalom kicsi, de erős Elkezdtünk meggyőző AI forgalmi adatokat látni, amelyek […]

Az AI-alapú áttekintések 34,5%-kal csökkentik a kattintások számát

A Google szerint a mesterséges intelligencia alapú áttekintések növelik a kattintások számát. A hideg, kemény logika ezzel nem ért egyet, és a kutatásunk sem. 300 000 kulcsszót elemeztünk, és azt találtuk, hogy az AI-alapú áttekintés jelenléte a keresési eredményekben 34,5%-kal alacsonyabb átlagos átkattintási aránnyal (CTR) korrelált a legmagasabb rangú oldal esetében, összehasonlítva az AI-alapú áttekintés […]

Az AI-alapú áttekintések márkaláthatósági tényezőinek elemzése

A Google AI mód fejlesztéseivel egy olyan jövő felé haladunk, ahol a keresési eredmények végül egyetlen nagy AI-alapú áttekintésbe (angolul AI Overview) tömörülhetnek. Hamarosan nem arról lesz szó, hogy „optimalizáljak vagy ne optimalizáljak az AI-alapú áttekintésekre?”. Ha bármilyen esélyt szeretnél a keresési láthatóságra, meg kell értened, hogyan rangsorolj a Google mesterséges intelligencia eredményei között. Ezt […]

Első tudományos kutatás a Generatív Motor Optimalizálásról

KIVONAT A nagy nyelvi modellek (LLM-ek) megjelenése a keresőmotorok új paradigmáját hozta létre, amelyek generatív modelleket használnak az információk gyűjtésére és összefoglalására a felhasználói lekérdezések megválaszolásához. Ez a feltörekvő technológia, amelyet a generatív motorok (GE-k) egységes keretrendszere alatt formalizálunk, pontos és személyre szabott válaszokat képes generálni, gyorsan felváltva a hagyományos keresőmotorokat, mint például a Google […]

A weboldalak 63%-a kap mesterséges intelligencia által vezérelt forgalmat

3000 webhely forgalmát vizsgáltuk, hogy jobban megértsük a mesterséges intelligencia által vezérelt forgalom méretét és összetételét – beleértve a küldött mennyiséget, a leggyakoribb hivatkozási forrásokat, és azt, hogy ez hogyan változik a webhely méretétől függően. Elemeztük a forgalmi különbségeket a havi 10 000-nél több látogatót, az 1000 és 9999 látogató közötti, valamint a 999 látogató […]